torsdag 11. juni 2009

De vokser og vokser..

...valpene til Loppa altså...de er i dag 7 uker gamle og allerede om 1 uke reiser Doffen, Mamma Mia blir en uke til. Det pleier alltid å være litt vemodig da disse små valpene forlater redet, ekstra denne gangen synes jeg..sikkert fordi de bare har vært 2 stk og har fått være med på alt fra dag 1 :-) Men Ruth har jo også termin om få dager nå, så det skal blir litt godt også å få slappet av litt før de valpene begynner å kreve sitt om en 4 ukers tid.

Jeg startet å sjekke tempen på Ruth i går, den ligger fremdeles på 37,8 så det det er nok enda et par dager til noe skjer tenker jeg. Hun er på dag 59 i drektigheten nå og selv om de gjennomsnitts drektigheten er på 63 dager er det helt normalt at valpingen kan komme i gang allerede på dag 59-60, så jeg begynner alltid å kontrollere temperaturen noen dager før forventet valping. Loppa fikk sine valper natt til dag 60 og jeg ble "tatt litt på senga" da jeg så at tempen hadde sunket kraftig dag 59, jeg hadde nemlig ikke forventet at de skulle komme før om noen dager :-)


Ellers går vel alt sin vante gang her, vi har bl.a vært med Mathias på sommeravslutning i barnehagen og kost oss med pølser og masse deilige kaker...hm...og jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke går ned i vekt??...haha haha..
B.hagen hadde satt sammen et "russetog" som oppsummerte hele barnehage året, kjempe gøy.


Mathias og Julia

Mathias og Jarle lager grimaser


Ellers har Mathias fått av seg det lange håret som a mor har tviholdt på :-) Han ble strålende fornøyd med den nye sommersveisen og jeg må innrømme at jeg synes han ble veldig fin med kort hår også, selv om han var utrolig grom med det lange....


Nei...jeg er liksom på jobb nå og bør vel gjøre en innsats her :-)

1 kommentar:

Kristin sa...

Mathias ble kjempetøff med den nye sveisen:-) venter spent på å høre kordan det går med rutha og fødselen. Føler m ho;-D