mandag 1. juni 2009

Ah....deilig med sol

Endelig kom solen til Trysil også, så i pinshelgen har vi kost oss ute hele dagen både to-og firbeingte og valpene synes det er stor stas å få løpe rundt på plenen med de andre hundene. Gjerdet mitt ble jo omsider ferdig i forrige uke så de voksne hundene kommer seg ikke lenger ut men jeg stoler ikke helt på at disse små røverne ikke finner seg et smutthull, så hvis vi ikke er ute sammen med dem blir de henvist til en liten valpegrind som står i skyggen :-)

Jeg har også begynt å løfte de ut etter at de har spist maten sin nå, slik at de skal lære seg at doen er UTE...merker det nå at sånne små praktiske ting er enklere med 2 valper enn 5.

Jeg har også fått fått noen spørsmål om hvordan det går med Ruth sinn gravide mage etter at jeg skrev her for en stund tilbake at jeg var redd hun hadde mistet valpene. Men det var takk og lov falsk alarm for nå har magen vokst masse, og hun begynner å bli ganske stor og tung. Hun har igjen 2 uker til termin nå og sliter i varmen, så i går klippet jeg henne helt ned i håp om at det skal hjelpe litt iallefal.

Chili ble også nappet ned i går og må nok smøres med solkrem på dagene nå hvis solen fortsetter å steke, hun er delvis ribbet kan man si...haha... Martha skal også til pers en av de nærmeste dagene, slik at de blir klare til høstens utstillinger.

Jeg har oppdatert valpedagboken i dag og lagt ut masse nye bilder av valpene der..... i dag jobber jeg (desverre), men da får jeg iallefall gjort noe nyttig..så som å legge ut bilder og oppdatere bloggen min :-)

Ingen kommentarer: