onsdag 4. mars 2009

Ser etter tegn..

Hver dag nå gransker jeg Loppa etter tegn på om stevnemøtet med Tyson bak tribunen i utstillingshallen i Bø har gitt resultater, jeg vet at det er fryktelig tidlig enda men på bl.a Chili og Loppa sin mamma Vicki kunne jeg se tydelige tegn allerede etter et par uker...første tegnet på dem har vært at puppene har forandret seg fra små myke opphøyninger til små harde knappenålshoder :-) Men jeg får vel ha is i magen noen dager til...

Ellers har Brage hatt dame besøk et par dager nå, første gang på søndag men da blødde hun såpass mye enda at jeg var ganske sikker på at det var alt for tidlig, og det stemte...Brage skjønte ikke noe først da han plutselig skulle få lov til å ri (han har alltid for kjeft før da han har elget seg innpå mine), men han lot ikke sjansen gå fra seg han og hoppet på. Men som sagt det var nok alt for tidlig.
Damen med eier kom tilbake på tirsdag og da blødde hun mye mindre men fortsatt litt og min erfaring fra egne tisper iallefall er at de bør gå et par dager atter at de har sluttet å blø før tiden er helt optimal. Brage skjønte denne gangen hva som ventet så fort han snuste på eieren som kom inn en liten tur før økten, han gikk rett på sak også denne gangen men da han nærmet seg en "inngang" vrei tispen seg unna gang på gang med en fryktelig knurring så parringen uteble.
Vi ble enige om å drøye til fredag nå før vi prøver neste gang, siden hun ikke viste tegn på å stå i det hele tatt på tirsdag og blødde minimalt da, krysser vi fingrene for at fredag er den store DAGEN :-)

Ellers har jeg nå fått kloa i noen flotte bilder fra min og Stine sin flotte tur i en vinterlig Trysil skog, nyt bildene av noen fine skjeggetusser og en skakknese..haha




Der Ruth gikk kom gutta etter, selv om det var veeeldig dyp snø



Hmmm..hva skjuler seg her tro...


Rutta og Storm

Ingen kommentarer: