tirsdag 31. mars 2009

Kaya 1 år

Oi som tiden har flydd det siste året..på søndagen ble Kaya allerede 1 år gammel så nå har jeg ingen liten baby lenger... Vi startet dagen med en storebror som var helt i hundre på Kaya sine vegne og kjempe spent på alle gavene som hun skulle få. Han våknet nemlig kl 06.00 og var nærmest "speedet" helt til kl 1800 på kvelden, men da var det jammen helt slutt på energien også..haha.. Kaya tok imidlertid hele feiringen med stor ro, hun ble glad da mormor, Djatte (bestefar) og Stor (bestemor) kom på besøk, men hun hadde nok blitt like glad hvis de ikke hadde hatt med pakker :-) Senere på dagen hadde vi besøk av et par vennepar med barn, så tilsammen ble vi da 6 voksne og 8 barn (!)...og det blir jammen bra med liv at en så stor gjeng, så jeg er glad for at Mathias skal ha barneselskapet sitt i et forsamlingslokale i nabolaget..haha..

Kaya mor prøver en ny hårbøyle på bursdagen sin


Kaya og Mathias


Ellers har Kaya funnet ut at å åpne diverse skuffer og klatre oppi dem er noe av det tøffeste som finnes, se bare som hun koser seg på bildene :-)



En annen hobby jeg nå har funnet meg som ikke innebærer hunder, er å bake kaker eller mest å pynte dem, prøve kakene ble et par til Kaya sin bursdag...resultatet kan dere se under:




Helt til slutt har jeg en veldig trist ting å komme med, på lørdag fikk jeg en forferdelig telefon fra Liv som eier Linus (Kuule Kompis) fra Chili sitt forrige kull. Lille nydelige Linus hadde blitt påkjørt og drept på torsdag og da jeg fikk den beskjeden ble jeg helt satt ut... Så tragisk og trist, og Linus var en helt enestående liten dverg som betydde så utrolig mye for de flotte eierene hans og jeg føler virkelig med dem i denne tunge stunden. Jeg tilbydde dem en valp fra det kommende kullet til Loppa, men de ville ha en ny sort dverg og det kan jeg jo egentlig forstå...de vil selvfølgelig ha en som er mest mulig lik Linus i utseende. Så hvis noen av dere vet om noen seriøse oppdretter som har sorte dvergvalper til salgs nå eller venter, ta for all del kontakt med meg så skal jeg videre formidle beskjeden.

Ingen kommentarer: