søndag 18. oktober 2009

Hektisk kveld/natt på jobb

I går kveld hadde jeg en nesten litt for actionfyllt kveld på jobben..jeg jobber som de fleste av dere vet i resepsjonen på Trysil-Knut Hotell og vi har også en del store hytter i Trysilfjellet som vi også leier ut. I går kveld satt jeg på jobben og observerte av 2 brannbiler, 1 politibil og 1 ambulanse kom susende forbi hotellet i retning fjellet, jeg synes sånne ting er litt ekkelt og husker at jeg tenkte at det jammen var godt at det ikke hadde brent på noen av våre hytter eller hotellet noen gang. MEN...slikt skal man ikke tenke, for i samme øyeblikk ringer telefonen og en lettere oppskjørtet dame kunne rapportere at det faktisk VAR en av våre hytter som brant, og på denne hytten befant det seg en familie på 16 personer som var på årlig familiesammenkomst. Disse hadde forøvrig tidligere i kvelden fått tilkjørt et stort koldtbord fra oss (vi driver også med catering). Jeg ringte selvfølgelig min sjef og vi satte oss i bilen og kjørte opp til hytta hvor vi takk og lov kunne fastslå at alle personene inkl. 3 hunder hadde kommet seg rask ut av hytta :-)
Det hadde tatt fyr i et forholdsvis nytt sikringsskap som lå i boden nærmest på utstiden av hytta, så alarmen hadde gått før flammene rakk å ta tak i selve hytta. Da vi kom brant det ikke lenger og brannvesenet hadde vært kjapt på plass og slukket brannen før den rakk å ta ordentlig tak, men det ulmet veldig på loftet der så det var noe vannvittig med røyk rundt og i hytta.

Som sagt gikk det bra med alle menneskene og dyra som var på hytta, men tenkt om dette hadde startet i natt da alle lå og sov?? Hadde alle rukket å kommet seg ut da tro?? For da først flammene får tak i treverket går det utrolig fort før den er overtent....huff...kan ikke tenkte på det nå da det tross alt gikk bra denne gangen , men man får seg en liten vekker da man er ute for noe sånt og den sure røyken sitter nok i nesen (og minnet) noen dager.

Dette førte selvfølgelig til at disse stakkars hytte gjestene måtte ha et sted å bo for natta, for selv om ikke selve hytta brant ned ble det store røyk og vannskader der. Vi har på denne tiden plenty med ledige rom på hotellet, så vi ga dem tilbudet om enten en ny hytte eller hotell rom...de var naturlig nok litt engstelige og fortsatt litt i sjokk og hadde ikke lyst til å sove alene på en hytte, så de ville bo å hotellet. Problemet er at i de stille periodene på høsten har vi ikke nattevakt på huset ( dette er heller ikke noe krav hvis det kun er utleid x antall senger), så det endte med at jeg måtte gå rett fra senvakt til nattevakt og har nå da klokken nærmer seg 0600 jobbet i snart 15 timer og begynner å bli litt sliten i øynene. Men siden jeg måtte gå natta får jeg fri i dag, så snart skal jeg hjem og mate noen sultne hunder for så å hoppe til køys og sove noen velfortjente timer..gjeeesp... DET skal bli godt :-)

Natta folkens

Ingen kommentarer: