tirsdag 13. oktober 2009

God morgen

I dag skjønte jeg nærmest ingenting da jeg våknet og så på klokka...den viste nemlig 0815... Mine barn har for vane å starte dagen tidlig skjønner dere, som regel alt for tidlig etter min mening. Mathias har derimot sovet mye bedre etter operasjonen og han som før pleide å våkne kl 0530 og fint kunne stå opp da, sover nå til rundt kl 0800 og det er deilig for både meg og han:-) Mens han lillesøster derimot sover sjelden lenger enn kl 0630, men hun er som regel snill pike og sitter i sengen sin og leker en god stund før hun vil opp.
I dag våknet hun kl 0550 og survet, dette pleier hun ikke å gjøre så jeg tenkte det var verdt forsåket å putte i smokken og bre dyna godt over henne igjen og krysse det som krysses kan for at hun skulle sovne igjen...og det gjorde hun faktisk, og sov helt til kl 0815...wow...ikke fantastisk lenge synes vel dere kanskje, men på morgenen hjelper alle ekstra timer med søvn for meg :-)

Ellers var jeg ute og prøvde ut diverse leker på Ruth i går, biteskinn, kong og tennisball var det jeg hadde i lommen. Jeg må nemlig prøve å finne den optimale belønningen for henne og så rangere dem nedover, øverst kom tennisballen med biteskinnet som en god nr 2, mens kongen var litt ekkel å bite i synes hun... Så jeg tok en bitteliten økt med sitt og for første gang var hun super gira på å prøve ut ting selv....å a mor ble sååååå lettet, kanskje det er håp for dyret allikevel..haha..
Men hun datt fort ut her også, så jeg tror tingen med Ruth er å trene bare noen få repetisjoner (3-4 kanskje) mens konsentrasjonen og motivasjonen er på topp for så å ta en liten pause, skal prøve ut dette litt mer i dag.


En annen ting er nå har jeg funnet en ting til til min julegave ønskeliste, nemlig et ROSA biteskinn...det gamle sorte er ikke lenger fancy nok må vite..haha.. ellers domineres den listen i år av div. hundeting....for å nevne noen:
* disse bøkene: Klikkertrening for utstillingshunden, Rundering i teori og praksis, Forstå din hund og Don`t shoot the Dog .
* treningsvest
* rosa biteskinn
* vanter ( kaldt på fingrene da man trener hund i Trysil på vinteren)

Sjekk dette snasne biteskinnet da....midt i blinken for Ruth Bakken tror jeg :-)

Ingen kommentarer: