mandag 23. februar 2009

Heia Rutta tutta

Jaggu slo ikke Ruth til med å ta storcertet, få cacib og bli BIM på NKK i Bø nå på søndag.. jeg holdt på å besvime i ringen jeg..helt sant..haha haha ekkel følelse må jeg si :-)
Største grunnen til det var vel at jeg ikke var forberedet på at dette kunne skje i det hele tatt, jeg ser jo at Rutta begynner å bli lekker, men synes at hun ennå trenger litt tid på å legge seg skikkelig ut...men dommerene ser tydeligvis potensialet i henne og jeg er jo selvfølgelig kjempeglad for premieringene.



Jeg kjørte sammen med Eli (kennel BlackEmac) fra Gjøvik og hun hadde med seg Buffy, en serbisk importdame som jeg synes er veldig fin, så jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at vi skulle slå henne. Litt av æren må nesten Eli få, hun svingte seg rundt med tryllesaksa og hjalp meg med litt finish før vi entret ringen...så tusen tusen takk til deg Eli :-)

Ruth er nå i en alder av 26 mnd Norsk utstillingschampion, så jeg har bestemt for å legge vekt på lydighet og brukstrening på henne nå de kommende månedene og la henne få litt mer tid på å legge seg ut før vi kommer sterkt tilbake i utstillingsringen. Hun skal også etter planen parres nå da hun får løpetid, blir spennende å se hva hun gir for slags avkom.

Loppa var også med til Bø. Hun ble nr 3 i championklassen uten CK, dommeren mente at hun hadde for dårlig trent front...hm...skjønner ikke hvor han tar det ifra..haha haha,..joda jeg gjør det, stakkars Loppisen er vel ikke akkurat ihjel trent fysisk...hun og de andre dvergene får sine turer de også, men trenger nok litt mer løping og muskelbygging...så til sommeren da altså....

Loppa hadde forøvrig et annet ærend i Bø også, hun skulle nemlig treffe den nye flammen sin..jeg har prøvd å fortelle henne at han nok ikke er helt trofast, men det driter hun i, han skulle hun visst ha uansett..haha haha.. Tyson gjorde sine saker bra han på et bakrom bak tribunen i telemarkshallen, så nå krysser vi bare fingrene for at det kommer baby snusere til Trysil i uke 18 :-)

Nå skal jeg ha utstillingsfri i 2 mnd og det skal bli deilig, det har vært veldig mange utstillinger nå en stund og jeg føler at jeg trenger en pause og tenke litt på andre ting også. Det blir vel Martha som skal stilles utover våren og sommeren siden både Loppa og Ruth skal parres, og hun ser veldig lovende ut så det blir gøy å prøve henne litt mer.

Nei..jeg er liksom på jobb nå, så jeg får gjøre litt fornuftige jobb ting også :-)

Hadet hadet...

Ingen kommentarer: