søndag 2. oktober 2011

Elgjakta 2011

....er nå over for min del, vi fikk den siste elgen på fredag og benyttet derfor lørdagen til å ta en tur på "by`n" og søndagen til å pakke en del kjøtt :-)

Dagen før jakta starter, samles vi hvert år i koia hvor gutta på laget bor og planlegger og mimrer litt fra fjorårets jakt. I år hadde Gunn Marit ordnet i stand et flott rakfisk bord ( til de som måtte like råtten fisk), og litt speket rådyrlår til de som blir sett på som "klessete"....haha haha....jeg tilhører den siste gruppen og hadde tatt med meg litt sushi som jeg koste meg med i tillegg til rådyrlåret :-)


Onsdagen var høydepunktet for min del, jeg felte da min aller første elg :-D En flott piggokse på 140 kg.
Dette var det 7`ende året jeg var med på jakt med egen rifle og syntes egentlig at det var på tide at jeg fikk meg en elg også, og i år så jeg fryktelig mange elger som enten var for langt unna, kom for fort eller gjemte seg i for tett skog....men til slutt kom denne oksen traskende i medvind over ei myr, stoppet ca 80 meter fra meg og stod lenge å kikket på meg....ENDELIG fikk jeg løsnet et skudd utenfor skytebanen :-)
Myra jeg sent vil glemme


Stolt skytter

Jeg gleder meg veldig over denne første jaktuka  hvert år og det er ikke bare det å få skutt elg som driver meg, hele "pakka" med sosiale møter i koia, grilling på bål i skogen, vakre høst farger, frisk luft, masse tid i ensomheten post som benyttes til å filosofere litt og dagdrømme er vel så viktig :-)
Bål kos i skogen


Mathias synes også dette er stas og blir nok en ivrig elgjeger etterhvert han også :-)
Mathias har fri på skola hver tirsdag og ble da med meg på post


Dyktige Falder

Så er det å vente et helt år til neste elgjakt...i mellomtiden blir det nok litt rådyr jakt...

 

Ingen kommentarer: