lørdag 20. mars 2010

Syke barn...

....er jammen ingen spøk :-(
Mathias har hatt feber noen dager nå og hostet fælt til tider, på onsdag var han imidlertid feberfri så han fikk lov til å dra i barnehagen igjen på torsdag.
Kl 14oo ringte de imidlertid og sa at han hadde fryktelig vondt i venstre øret, så da var det å reise å hente han og Kaya. Da vi kom hjem prøvde vi med et gammelt kjærringråd som har funket bra ved tidligere anledninger, nemlig å varme litt matolje og helle i øret + en paracet.
Det virket tilsynelatende til at det virket denne gangen også, for på fredag var han mye bedre men hadde fortsatt feber, det virket det også som om Kaya holdt på å få også på kvelden da hun skulle legge seg...og ja ganske riktig natt til lørdag ble det svært lite søvn på både meg og henne, Frank sover som en stein uansett og ikke skjønner jeg at det er mulig, men mulig at det er et mannssyndrom (?).
Jaja Kaya sin temp viste iallefall 40,5 da hun/vi stod opp kl 0600 så det var ikke noe rart at hun survet og ikke ville sove noe særlig på natta.
I dag (lørdag) tidlig var imidlertid Mathias sitt øre vondere igjen, så ta tok vi turen til legen og som jeg igrunn visste var det ørebetennelse. Han har nå fått antibiotika som vi håper hjelper raskt :-)

Nå på denne tiden skulle jeg egentlig akkurat ha gått av flyet på Evenes, jeg hadde planlagt en tur til Harstad for å besøke Karina (valpekjøper) og riesen Akito som skal debutere i utstillingsringen i morgen. Min svigermor fikk imidlertid transplantert en ny nyre på mandagsnatta og måtte legges i kunstig koma etter operasjonen da legene ikke var helt fornøyd med tingenes tilstand, så jeg bestemte meg da for å avlyse turen nordover og heller ta den til sommeren i tilfelle det skulle forverre seg med henne.
Nå er hun heldigvis på bedringens vei og alt ser så mye bedre ut, Frank og svigerfar er nedover på besøk i dag mens jeg og sjuklingene mine må pent holde oss hjemme og INNE....

Å måtte sitte inne på en dag som denne er imidlertid no dritt, for her er det knall vær i dag med knallblå himmel, sol og +10 grader i skyggen, og siden Frank som sagt er i Oslo kommer ikke jeg ut heller. Men vi krysser fingrene for at det blir sånt vær i morgen også, for da har jeg og
Ruth planlagt en ny skitur :-)

Ellers trener vi jevnt og trutt og synes vi begynner å få dreisen på holding av apportbukken nå, samt frivillig stå under marsj baklengs. Vi har såvidt begynt på fremadsending til ruta også, og siden vi har trent mye på labb på musematta fra før synes jeg at dette også går strålende (sålangt iallefall). Nå gleder jeg meg som en unge til at snøen går så vi kan får trent litt spor igjen, det skal ikke store bare flekken uten snø til før vi hiver oss ut med godbitene og pinner asså :-)

Ingen kommentarer: