søndag 29. november 2009

Endelig nesten frisk igjen

Den siste uka har jeg slitt litt med influensa, var nok den "vanlige" varianten for jeg hadde ikke noe spesielt med feber og derfor gadd jeg heller ikke å reise til legen. Men potte tett nese og fryktelig vonde bihuler er heller ikke til å kimse av, derfor har det blitt litt labert med hundetrening denne uken.

På fredag var jeg, Kaya og Mathias i Trysil sentrum på den årlige julegate åpningen...
men det var noe skuffende greier :-(
Tidligere år ( igrunn helt siden jeg var bitte liten) har det bl.a vært gang rundt et stort juletre som ble avsluttet med at julesnissen kom en kjapp tur innom for å dele ut godte poser til barna, men ikke i år...neida...i år hadde kommunen bestemt at alle pengene skulle brukes på lys og andre fancy dekorasjoner slik at turistene virkelig skulle føle at de kom de dype jule skoger i god gammeldags stil og nissen uteble....blæh....jeg trodde da at nissen var et fenomen også i gamledager jeg?? Er det bare jeg som er helt på jordet kanskje??.. Jeg synes at kommunen må huske på at selv om vi kanskje lever av turistene her må de jo heller ikke glemme oss som faktisk bor her.

På lørdag arrangerte barnehagen til Kaya og Mathias åpen dag, dette er en årlig tradisjon hvor barna kan ta med foreldre, søsken, besteforeldre, onkler og tanter etc. til barnehagen. Denne dagen er det flere stasjoner med juleverksted slik at barna kan lage litt julepynt/julegaver og de voksne kan kose seg med gløgg, vafler og kaker.
Jeg og opprinnelig 3 til er valgte foreldrerepresentanter og er ansvarlige for gjennomføringen, dette hadde sikkert vært vel å bra dette hvis det ikke bare hadde blitt meg og min venninne Marianne som ble stående med hele jobben og alt ansvaret..men vi gjorde en suuper jobb (helt objektivt sett ...) og tror nok at alle ble fornøyde, men det irriterer meg allikevel av folk sier JA til verv av ulike slag uten å gidde å engasjere seg...da kunne de heller bare ha sagt nei og sittet hjemme i sofaen med god samvittighet.
På slutten av denne dagen gikk vi også rundt juletreet og DA kom nissen...hurra...julenissen kom helt fra trøndelag denne gang og han gledet de manger frammøtte barna med nisse poser med mandarin og godis :-)

Til slutt i denne heltiske adventshelgen var det på søndag tenning av julegrana her i Vestby, selv om Vestby er en liten grend støtter så å si alle opp om de arrangementene som er her. Også i dag var det maange som kom for å få lys i grana, og jammen kom ikke nissen en tur innom her også..og enda en nissepose...Mathias er jo helt i fyr å flamme, for jeg er ganske striks på at det KUN er lørdag som er godte dag og denne uka fikk han jammen både fredag, lørdag OG søndag...jammen godt at det ikke er flere trær som skal tennes på ei stund nå..haha haha

Til slutt på denne søndagen trente jeg Ruth og Martha litt, vi har begynt på targeting på post-it lapp...målet med dette er at de skal lukke åpne skap
dører :-)
Ellers trente de på hold-apporten og kontakt trening.

Å ja...jeg glemte helt å fortelle at jeg nå i kveld også har fått pakket 34 små pakker til barnas adventskalendere, Mathias sin mangler pakke bare den 23 og 24, mens Kaya sin mangler noen flere...må gjøre den ferdig resten iløpet av uka.

Ingen kommentarer: