tirsdag 24. november 2009

Drops til jul

I går kveld prøvde jeg for første gang å lage drops, og etter å ha smakt dem fikk jeg blod på tann der også så nå har jeg lagd karamelldrops, epledrops og polkagriser :-) Tenkte jeg skulle bruke noen av dem til julegaver, en del blir vel gitt bort til mamma og svigers og resten havner antagelig i magen min er jeg redd..haha...jeg og Frank skal til Oslo neste helg på Dagfinn Lyngbø show og da jeg først er i hovedstaden tenkte jeg å kjøpe med litt mer smaker så jeg bl.a kan lage jordbærdrops også.

Ellers er det en fryd å trene Ruth om dagen..Martha også men hun har vært morsom å jobbe med hele tiden mens Ruth har vært litt tyngre å få igang...men nå har hun iallefall funnet ut at dette er drit kuult, helt tydelig at klikker trening er tingen for henne...dumt jeg ikke fant ut at jeg skulle prøve ut dette tidligere, men bedre sent enn aldri :-)

Nå er hun faktisk så på hugget at jeg kan bruke de stusseligste godbitene og allikevel tilbyr hun adferder som perler på en snor...moro moro....

I går kveld trente Ruth på:
- Targeting ( snuten på min håndflate)
- Fokus under mars baklengs
- Bakpartskontroll på kasse ( dette går så det suser nå)
-Stå foran meg

Og i kveld:
- Targeting ( musematte med labb)
- Sitt fra stående foran meg
- Bakpartskontroll på kasse ( dette går som sagt veldig bra, så kassa kan nok snart fjernes)

Martha trente i går på:
- Fokus under marsj baklengs
- Bakpartskontroll på kasse
- Ligg fra sittende/stående foran meg

Og i kveld:
- Targeting ( snuten på min håndflate)
- Bakpartskontroll på kasse ( hun er veldig rask opp, men også veldig rask ned igjen så der har vi igjen en del trening)
- Fokus under marsj baklengs
- Sitt fra stående foran meg

Nå må jeg skrive ferdig treningsdagboken min etter kveldens trening, jeg har faktisk blitt veldig strukturert der....noterer ned øvelsene som skal trenes på forhånd og evaluerer etterpå hvordan jeg synes det gikk og hva det må trenes mer på ( og kanskje annerledes) neste gang.

Og så er det jo snart Grey`s.....

1 kommentar:

Anneli sa...

Så flink du er da:) Det er kjempelurt å skrive ned litt, både i forkant og etterpå. Får igjen for den tiden det tar med å ha litt mer effektiv trening synes jeg. Selv om jeg ikke er flink nok alltid.

Og så moro at dere kom dere av gårde på kurs, og at det faktisk var noe for dere:)