søndag 18. januar 2009

Vi maler å vi maler...

..eller vi var vel å ta i, det er nok mest jeg som står for denslags aktiviteter her i huset :-)
Kaya er nå snart 1 år allerede og skal vel etterhvert flytte på eget rom. Rommet som var tiltenkt henne da vi bygde, har fram til nå blitt brukt som oppbevaringsrom (les; roterom) og det er neimen ikke lett å finne nye steder å sette alle disse tingene (rotet). På torsdagen tok meg selv i nakken og gøv løs på dette rommet og det endte med at ca 70 % av det som befant seg på rommet endte på søppeldynga..med andre ord var det ikke mye av det jeg har samlet på som har kommet til nytte senere (dette prøver forøvrig Frank å si til meg hver gang seg skal "samle" på noe, men han snakker til døvt øre...haha).
Det lille som da ble igjen på rommet er nå pent plassert på boden og i uthuset og rommet er klart til opppussing :-)

Vi har ubehandlet panel i taket i hele 2 etg og denne har jeg i helgen nå malt hvit på Kaya sitt rom, det samme med listene rundt vinduet, i taket og gulvet. Veggene skal males i rosa (selvfølgelig..) og det skal dekoreres med prinsesseborder langs taket og noe dekor på veggene. Min lille prinsesse skal selvfølgelig få et egnet prinsesse rom :-) . Det blir nok innflyttnings fest for Kaya på rommet i løpet av februar, det blir nok uvant å ikke ha henne ved siden av senga mi, men jeg håper at det kanskje vil hjelpe på hennes nattesøvn å sove på eget rom. Nå våkner hun nemlig til såvidt et par ganger iløpet av natta, da er det bare å putte inn smokken så sover hun videre, men da er jo jeg våken og får ikke sove igjen på en stund...grrrrr... en annen ting er at hun starter dagen kl 0500 på morgenen/natta, og dette er utrolig slitsomt for meg...spesielt etter at jeg begynte å jobbe igjen.

Jeg kom plutselig til å tenke på det her om kvelden da jeg var som trøttest, at jeg faktisk ikke har sovet en hel natt på over 1 år...neimen ikke rart man blir litt sliten og trøtt innimellom..
Jeg gleder meg derfor sinnsykt til Bø turen i februar, satser da på å få sove natta igjennom..hvis det da ikke er noen som snorker..haha haha...

Ellers har jeg gått en lang tur med Brage og Ruth i dag, vi går ofte innover en bommet vei som er brøytet og da kan de løpe løse...dette får de myyyye mer trening av enn å rusle ved siden av meg langs veien. Da vi går innover der løper de som gale i løssnøen og opp og ned skråninger et par timer så da vi kommer hjem ligger tilogmed Ruth rett ut en god stund..haha..
Jeg hadde med kameraet i dag, men det snødde og blåste så fælt at jeg lot det ligge igjen i bilen, så bilder fra denne "løypa" kommer en annen dag :-)


Nå er det på tide å finne sengen for meg som skal opp igjen kl 0500

Nattinatt

Ingen kommentarer: