onsdag 20. juni 2012

På toppen av væla ;-)

Nå har jeg og Ruth virkelig fått blod på tann ta det gjelder toppturer :-D Etter at Kaya var levert i barnehagen i dag tidlig, tok vi beina fatt og gikk først opp til toppen av Trysil-
fjellet, og mens vi først var oppå fjellet vandret vi til et par topper til. Til sammen trasket vi rundt i fjellet i 3 timer og både hund og eier er slitne og fornøyde nå i kveld.
Jeg synes det er så deilig å bare vandre rundt i mitt eget selskap, ja og så Ruth sitt selskap da selvfølgelig...hun er jo alltid med <3
Jeg har vært sykemeldt en lengre periode nå pga høyt blodtrykk og et veldig stress nivå og har fått streng beskjed av legen min om å gjøre aktiviteter som gjør at jeg kobler av og roer kroppen. Sånne fjellturer gjør nettopp det :-))

Fra toppen av fjellet får man en fantastisk flott utsikt, i nord ser vi blant annet Rondane og Sølen og i øst langt inni Sverige. På bildet over ser dere Ruth med Trysil bygda i bakgrunn.

Disse toppturene våre må jo dokumenteres ;-)

 På toppen ligger det fremdeles rester etter en gammel brannvakthytte som ble bygd i 1935



Fakta om dagens tur hvis noen skulle ha interesse av det:
Topppunktet 1132: Totalstigning 307 m og høyeste punkt 1132 moh
Bygderkanken: Totalstigning 218m og høyeste punkt 1032 moh
I tillegg var vi innom Kanken som vi også besteg i går kveld :-)

Ingen kommentarer: