onsdag 16. september 2009

Den store klippedagen

I dag har jeg virkelig hatt ånden over meg....jeg hadde tatt imot en klipp av en strihårs dachs som kommer for frisering jevnlig, mine egne hunder derimot har nesten grodd igjen (det er er vel et vanlig problem i de fleste yrker tror jeg, min venninnes mann er snekker men de mangler fortsatt lister selv om de har bodd der i maaange år..haha ). Tilbake til mine hunder..mens jeg ventet på Max ( the dachs) fikk jeg det plutselig for meg at jeg kunne klippe ned Brage sålenge og som tenkt så gjort,nå ser omsider han ut som en riesen igjen også og etter at Max var ferdig frisert tok jeg jammen for meg Rutta også...så nå har jeg to nyfriserte flotte hunder her :-)

Chili stakker ser jeg derimot nesten ikke hva som er fram og bak på haha...det er ikke sååå lenge siden jeg nappet henne ned, tok henne samtidig som Loppa og Martha men Chili har mer ull + at de to andre har blitt finpusset med tanke på utstilling. Får prøve å få tatt henne for meg også en av de nærmeste dagene...

Martha har fått løpetid nå og Loppa kommer nok snart etter hun også, så de tre nabo gutta ( 3 dvergschnauzere) leter nå iherdig etter smutthull i gjerdet, noe de også finner så de er ofte nedom på en visitt. Jeg tar ingen sjanser med små jentene mine, så de blir fulgt med argusøyne da de er ute på do :-)

Ellers har jeg begynt å lete etter litt ny motivasjon for å komme igang med litt trening av Ruth, valget falt på klikker trening som jeg synes virker spennende og gøy for både hund og eier. Jeg har i dag bestilt meg en bok om klikkertrening på canis.no og skal også melde meg på kurs der en weekend i november...og jeg gleder meg sinnsykt allerede...:-D

Ingen kommentarer: