søndag 17. november 2013

Det nærmer seg fødsen

Nemi ble parret hele 4 ganger, men hvis jeg regner utfra den midterst av disse dagene er hun nå på dag 60 i drektigheten. Men hun kan jo ha tatt seg allerede første parringsdag og da er hun i så fall på dag 62, så det kan skje noe her hver dag som helst egentlig :-)

Jeg startet å måle temperaturen hennes allerede på torsdag slik at jeg i alle fall skulle ha full kontroll på et evt. temperaturfall. Den har gått opp og ned siden da slik den etter "boka" skal gjøre, og nå kl 1100 var den på 37.1 så jeg må nok smøre meg med tålmodighet litt til ;-)

Hun virker litt mer sliten nå enn for et par dager siden, tåler f.eks ingenting av de andre hundene før hun smeller til. Men jeg vet akkurat hvordan det er å gå høygravid og hvordan mitt humør var på slutten, så akkurat nå får hun lov til å gjøre akkurat som hun føler for ;-) Hun trekker seg ofte til valpekassen sin og ligger der store deler av dagen.
Her er et bilde tatt i går kveld:

Ingen kommentarer: