torsdag 25. november 2010

4 uker

Wow...i morgen er valpene allerede 4 uker gamle, hvor blir egentlig dagene av lurer nå jeg på...
Tida går så ufattelig fort synes jeg, både timene, ukene og månedene bare flyr av gårde. og det uten at jeg blir en dag eldre...haha haha...

Men..valpene er som sagt allerede 4 uker gamle og om 4 uker flytter mange av dem...snufs (for meg) og JIPPI (for spente valpekjøpere). Tiden framover nå blir virkelig aktive uker både for valpene med tanke på utvikling, pregning og miljøtrening og for meg og unga med tanke på at jula også nærmer seg med stormskritt. Mathias har planene klare for både pepperkake baking ( han skal visst også lage et pepperkakeslott i år...hjeeelp), julegodteri laging og frysing av islykter, og siden han bare er 5 1/2 år må nok a mor hjelpe til bittelitt :-) 
Og i tillegg til dette er jeg i sluttfasen med min klikkertrener eksamen ( er igrunn ferdig nå og leverer den på søndag..puh...), og man skulle kanskje tro at dette var nok å stri med fram til jul i tillegg til full jobb..men nei da...fru Bakken kjenner nok ikke sine egne begrensninger, så hun har for sikkerhetsskyld begynt på prosjekt maling av hele stua og den SKAL være ferdig til 23 desember. Fritidsproblemer, hva er det?????

Tilbake til valpene... Her om dagen satte jeg med ned med dem for å klippe intet mindre enn 180 klør (!), men de er så super snille at den jobben ble gjort på null komma niks...jeg bare la dem på ryggen ned i fanget mitt og der lå de musestille mens jeg klipte klør og tok en sjekkrunde på resten av kroppen i samme slengen :-) I går fikk de også sin første smake av valpefòr blandet med cultura , dette falt veldig i smak så nå kommer de til å få en smakebit hver dag. Ruth har fortsatt mye melk, så de trenger ikke fulle måltider med ordentlig mat enda.

Jeg har nye bilder også som jeg skal få lagt ut så fort som mulig, nå sitter jeg nemlig på jobben og har dem ikke tilgjengelig her.

Ingen kommentarer: