torsdag 6. mai 2010

Tja, skar`n bynne henn a ???

Siden jeg er alt for sløv til å oppdatere bloggen min, skjer det ofte veldig mye mellom hver gang så sjansen for at jeg glemmer å ta med noe her er meget stor...mulig det blir litt hulter i bulter her, men jeg begynner med det siste først...tror jeg :-)

Min lille gullgutt begynner jammen å bli stor, han hadde bursdag den 27 April og ble da 5 år...ikke skjønner jeg helt hvor disse årene har blitt av, litt skummelt å tenkte på at han neste år faktisk skal begynne å skola. Han fikk masse fine gaver, alt fra spiderman sandaler, cars crocs, masse lego, bok m.m men det som nok var mest stas var sykkelen han fikk av meg og Frank. Han fikk den en uke før bursdagen siden de kunne begynne å ta med sykler i barnehagen da ( derfor snø på bildet, den er nesten borte nå altså), men den er litt stor til han så foreløpig har han med en mindre en i barnehagen og øver på den store hjemme....og bra er det, for jeg får ikke plass til den nye i bilen..haha.. Min sønn vet godt hva han ønsker av servering da han inviterer sine venner på bursdagsfest, så en helt ordinær bløtkake gikk kun greit å servere til 1 og 2 års dagene. I fjor var det spiderman som var tingen, mens i år skulle fotball være temaet. Jeg synes det er veldig gøy å bake og ikke minst pynte baksten, så årets utgaver av kaker kan dere se under her :-)
Jeg fikk meget god hjelp av min "lærling" Kaya, så interessen for kaker har nok gått i arv selv om det meste går i munnen foreløpig :-)

Konditorlærling Kaya

Mmmmm... namnam med krem

Fotballbane kake

Fotball kake

Ellers har helg 2 av klikkertrener kurset også gått av stabelen, helgen 24 og 25 April tok jeg, Ruth og Martha igjen turen til Hamar. Denne gangen fikk også Martha være med siden det ikke var så kaldt lenger å sitte i å bilen vente. Det er i hovedsak Ruth jeg går kurset med, men trener Martha i pauser etc. og jeg må innrømme at jeg synes at blir blir morsommere og morsommere og trene henne. Martha viser en sann glede og iver over å få være med å trene, jeg synes på mange måter at hun lærer fortere enn Ruth. Dette har kanskje også noe å gjøre med at Ruth er en såkalt crossoverhund mens Martha aldri har trent noe annet enn med klikker. Uansett gjør Martha meg i alltid i godt humør da vi trener, så hvis jeg blir oppgitt og "lei" da jeg trener Ruth setter jeg bare henne i bilen en stund og tar fram Martha og vips etter en liten økt med henne er jeg fit for fight igjen til å trene Ruth :-) Ikke misforstå, jeg er fornøyd med framgangen til Ruth også selv om vi kjører oss litt fast innimellom. Etter å ha terpet veldig på diverse stillestående grunnferdigheter mistet hun litt av gnisten synes jeg og jeg måtte dermed sette meg ned og gruble litt over dette og hvordan det kunne løses. De siste dagene har jeg tatt tak i dette og trent litt mer fartsfyllte øvelser som innkalling, fri ved foten, rygging i front etc. da kom jammen gnisten tilbake og alt ble så mye gøyere for oss begge :-)) I tillegg har hun fått en ny leke som er pop...en stor gul tennisballgreie som piper...hun synes det er litt skummelt da den piper, men får et ekstra kick av den da og hiver seg rundt og kaster den vilt rundt seg...skulle prøvd å fått dette på film før hun venner seg til lyden tror jeg...haha...
Vi hadde noen små lekser som vi skulle trene på fra forrige kurshelg, jeg følte ikke at jeg helt hadde fulgt opp dette og tok derfor med en smiskekake til instruktøren..haha haha....
Tror nok ikke tennisball kaka hjalp noe, men god var den lell..... :-)
Tennisball kake

Loppa har forøvrig fått en etterlengtet løpetid nå, så neste uke tar vi turen til Sverige for å treffe hennes nye flamme Rufus og går alt etter planen blir det små snuser valper her om 2 mnd :-)
Martha har også løpetid nå, så stakkars Brage gutten vet ikke helt hvor han skal gjøre av seg, jeg venter også på at Chili og Ruth skal begynne så det kan drøye før han vil spise igjen :-)




2 kommentarer:

Hege sa...

Hallo!
Så utrolig fine kaker du lager a`! Synd det er såpass langt fra Brumunddal til Trysil, ellers kunne jeg bestilt:)
God tur til Sverige og lykke til med parring.
Klem fra Hege

Kristin sa...

ja enig med dæ hege....sku ha hatt ei kake til neste helg. Da har vi 1 års dag her. Men ser jo at det va "vanlige" kaker hos dokker også på den tida,Anita;-)