torsdag 25. februar 2010

Tja....

Hvor skal jeg begynne tro?? Jo kan starte med utstillingen forrige helg. Siden Martha kun mangler det såkaldte stor-certet (altså NKK certet) for å kunne tilføye NO.UCH foran navnet sitt, hadde jeg ment på prøve et par-tre utstillinger nå i år for å få dette. Hun er absolutt flott nok til å få dette, men siden hun blir veldig berørt i ringen og ikke akkurat viser seg fra sin beste side da hun får selskap av mange andre der inne, ser jeg at dette kan bli et ør lite problem..
Siden utstilligen denne gangen var i Bø i telemark måtte jeg reise fra Trysil kl 0200 for å ha god tid tenkte jeg....på veien skulle jeg innom Jaren og plukke opp mitt reisefølge derfra, Hilde og Zuri (Kennel Preclaro). Jo da, jeg plottet inn Hilde`s adresse på gps`n og durte av gårde midt i svarte natta. MEN....det viste seg av dama i den sorte boksen antagelig var drita full eller påvirket av noe helt annet ( som hun forøvrig også var ved en tidligere anledning av jeg skulle oppi mariadalen på klikkerkurs), og det endte med at jeg (med meget god hjelp av den fulle dama) rota rundt i huggabusjen i Hurdal i 1 time...jeg gjentar EN time...før jeg plutselig oppdaget at jeg var tilbake nesten ved utgangspunktet ved Nebbenes....ER DET VIRKELIG MULIG !!!!

Etter å ha ringt Hilde satte jeg kursen videre sørover og tok istedet av ved Gardermoen mot Hønefoss, og kom til slutt fram til Jaren..men den gode tiden jeg hadde beregnet var da borte + litt til, så vi hadde ikke akkurat flust med tid da vi satte kursen mot Bø.
Takket være en stor porsjon flaks i et par svinger og at ingen politimenn hadde orket å bevege seg ut i kulden og stormen for å sette opp noen radar, ankom vi hallen kl 0905 og tok en liten hvit løgn til parkeringsvakten som mente at vi skulle parkere laaangt unna hallen, fikk vi til slutt parkert bilen og løp inn med bikkjene under armen....vi hadde nemlig oppmøte tid kl 0900 og var første rase inn, så vi var neimen ikke sikker på at vi rakk det. Men på hengende håret kom vi heseblesende inn og rakk såvidt å ta en kjapp børstings gjennom pelsen før vi ble ropt opp.

Det sier seg selv at dette var langt fra en optimal start på dagen for Martha som trenger god tid på å bli varm i trøya...stakkar hun ristet og skalv og fortalte tydelig at hun helst ville blitt i bilen. Hun fikk en fin kritikk (som vanlig) men siden hun denne dagen ikke ville vise seg fram i det hele tatt, valgte dommeren å gi henne 2. premie noe som er helt greit.

Jeg har nå besluttet å legge utstillinger litt på hylla en periode, jeg har vært litt lei dette styret ei stund men hadde så lyst til å prøve på dette certet, men da jeg ser hvor lite Martha setter pris på det lar jeg henne få en pause nå og konsentrer meg heller om å klikkertrene henne videre og håper at selvtilliten hennes vokser såpass at hun etterhvert klarer å slappe litt mer av i ringen.

Ingen kommentarer: