fredag 11. september 2009

Nytt fòr

Nå har jeg tatt steget og byttet fòr merke til mine hunder...jeg har de siste årene fòret med Eukanuba, et fòr jeg egentlig er veldig godt fornøyd med. De har gode avtaler for oss oppdrettere og vi får også flotte valpepakker å sende med valpene.
Jeg kjenner imidlertid flere som fòrer med Royal Canin og de har lenge prøvd å overtale meg til å teste ut dette, RC har utviklet et eget fòr til dvergschnuazeren som skal være bra mot bl.a tannstein og nyrestein. Dette er nok den største grunnen til at jeg velger å prøve ut dette. Dvergene mine spiser selvfølgelig dette, mens Ruth, Brage og Loke spiser det som heter
Energy 4300. Så langt er jeg veldig fornøyd med fòret, jeg synes det lukter bedre enn andre fòr typer jeg har vært borti + at det virker som om det blir mindre avføring av det (og det gjør iallefall ingenting).


Ellers har jeg fått lagt inn noen bilder jeg tok da jeg, Loppa og Martha var på jentetur forrige helg :-) På vei hjem fra Hundorp kjører vi hvert år over Ringebufjellet, det er så utrolig flott der spesielt på denne årstiden. Våren er nok min yndlings årstid, men høsten er en sterk nummer to, det er så herlig å gå lange turer i fjellet på fine høst dager og gjerne ha med nistepakke i sekken som nytes under de varme solstrålene :-) Nå tok vi oss ikke tid til hverken å gå noen lang tur innover viddene eller å spise noe matpakke, men jeg parkerte da iallefall bilen og tok med jentene og ruslet litt innover fjellet. På sommeren går det mye sau å beiter der, og selv om de var nede igjen da vi kom hadde de etterlatt seg "kjennemerker" i form av små knorter og disse knortene la Loppa og Martha sin elsk på...nam nam... hm....a mor er mer skeptisk til at dette kan være noe særlig snadder :-)

Utsikt utover fjellene


Loppa og Martha fortærer snadderet de fant


Og her er jeg og jentene mine
Drømmen til meg og Frank er og en gang i framtiden få råd til å kjøpe en hytte langs Vinjeveien (veien som går fra Ringebufjellet og ned til Koppang), det er bare så herlig natur oppi der med masse fjell og noen flotte fiskevann..jaja vi får levere inn en ny lotto på lørdag så kanskje..
Nå som Ruth sine valper har flyttet har jeg endelig litt tid til overs til mine egne hunder og denne uken har jeg prioritert Martha. Vi har trent masse ute i miljøet, i dag har vi bl.a vært i banken :-) Martha tar alle disse utfordringene på strak labb og jeg er veldig fornøyd med framgangen hun har i sånne dagligdagse situasjoner, nå blir spenningen å se hvordan hun takler neste utstilling...




Ingen kommentarer: