fredag 6. desember 2013

Endelig kom det masse snø

Jeg  (og mange flere) har ventet og ventet på at  det skulle komme litt mer snø slik at det kan bli kjørt opp lengre langrennsløper her. I går ble jaggu ønsket mitt oppfylt....for engangs skyld...og det kom ikke bare LITT, på noen få ettermiddagstimer lavet det ned ca 20-30 cm her :-)

Jeg liker å se positivt på det meste, også snømåking ;-) Det er jo sinnsykt bra trening, og den (snøen altså) går jo ikke bort av seg selv om man sitter inne og banner å sverter over den, så det er bare å kle på seg og gyve på med snøskuffa ;-) Mine nærmeste mener at jeg er den eneste de kjenner som elsker å måke snø OG klippe plenen om sommeren.. jaja, det meste blir gøyere hvis man er innstilt på det tror jeg.

MEN, nå kom det evige problemet tilbake med små dvergschnauzere som ser ut som snømenn da de kommer inn igjen etter tur, så hvis noen kan tipse meg om hvor jeg kan få kjøpt trikoter/ heldekkende vinterdrakter til dem GI MEG BESKJED SNAREST! Jeg har ennå ikke funnet noen som passer nemlig, det nærmeste sånn i str er designet til dachser og da sier det seg selv at de er lange i ryggen, alt for lange for en dvergschnauzer :-(

Inne i varmen vokser valpene fortere enn fortest, faktisk raskere enn jeg rekker å oppdatere her ;-)
De er nå litt over 2 uker gamle og alle har åpnet opp øynene sine, de har i tillegg begynt å høre så nå er det snart slutt på roen og freden her er jeg redd :-P
Resten av gjengen her er fryktelig nysgjerrige og mormor Chili setter seg gjerne oppi kassa sammen med dem og mamma Nemi. Chili er den eneste som Nemi tillater at kommer helt opp til dem, så det er tydelig at hun fortsatt har respekt for sin mor <3 p="">
Her er noen bilder:
Hele T-gjengen har sovnet etter et godt måltid melk

Valpene er også nysgjerrige på verden utenfor


De begynner å bli små klatremus, så høyere vegger på nok snart opp :-)
 

Martha, Loppa, Chili og Herman har tatt oppstilling utenfor
 
 
Og til slutt et bilde av Martha som ble så sliten etter gårdagen tur og deretter dusj for å få vekk all snøen i beinhårene, at hun krøp under dyna og opp på puta mi for en hvil <3 p="">
 

 

Ingen kommentarer: