tirsdag 15. februar 2011

Frøya, Odin og Oscar...

....er fortsatt hjemme. Frøya skal nordover til Harstad og reiser på mandag, mens de to gutta foreløpig ikke er solgt. De som kjøper dem får to virkelig flotte valper asså, de går til døra da de må på do, de er vant til å gå i bånd, de har blitt klikkertrente og tilbyr nå både sitt og ligg frivillig + nese target på hånda :-))  Odin er den som er mest treningsvillig, han lar seg ikke forstyrre av noe da han er i treningsmodus og har bra flyt på sitten sin nå. Oscar er litt mer ukonsentrert, men har helt klart skjønt poenget han også men "detter" som sagt litt fortere ut foreløpig.
Frøya har flyt både på sitt og ligg, så der blir neste trinn å sette på kommando.

Jeg har akkurat trent ei økt med dem alle tre nå og blir såååå imponert  over hvor fort de tar ting og hvor flinke dem er. Dette er de første valpene som jeg klikkertrener ( Ruth ble jo "omvendt" i en alder av 3 år), og jeg ser jo så tydelig hvor effektiv denne treningsmetoden er så jeg håper inderlig at de som kjøper dem fortsetter i samme spor. Jeg vet at flere av de andre valpekjøperene mine har begynt å klikkertrene sine valper, de går på kurs og er så flinke så er det noe rart jeg blir kjempe stolt som oppdretter??

Jeg sitter nå og planlegger neste trening, og tenkte da å introdusere musematta og kassa....jeg kan nesten ikke vente :-))


Ingen kommentarer: