lørdag 4. august 2012

Telttur i Femund

Siden jeg og Mathias tok "hovedferien" på Kreta i Juni, hadde vi ingen store ferieplaner nå i fellesferien. Men jeg elsker friluftsliv med bl. teltturer, grilling og fisking, og vil så gjerne at mine barn også skal få sansen for dette ;-) I den anledning kjøpte jeg nytt telt først på sommeren, litt større enn fjellteltet som jeg bruker på fotturer etc.

Før vi reiste tenkte jeg det kunne være lurt å sette opp det på plenen hjemme, i tilfelle det manglet en stang eller to ;-)

Siden været ikke har vært heeelt topp i sommer, bestemte vi oss for å ta noen dager oppi Femund da sola endelig viste seg fram. Vi satte opp teltet på Femundsvika camping hvor svigers har campingvogna stående, hadde en bitte liten baktanke med det, for regnet da med at de kunne avlaste meg litt med unga så jeg fikk løpt litt i marka med Ruth :-D
Andre dagen vi var der, tok svigers oss med på en tur i Fæmund II. Veldig koselig og unga syntes det var storveis å få kjøre en sånn "stor" båt langt oppi bushen der ;-) Ruth var selvfølgelig også med, selv om dette var hennes første båttur taklet hun selvfølgelig dette lett som en plett ;-)
 I det fjerne kan Fæmund II skimtes da den er på vei inn til Elgå


Mathias venter spent på å få gå ombord
 
Her er vi alle klare for tur :-)

 Glade gullunger

Jeg og Ruth

 Beste Ruth


Ruth lå selvfølgelig i samme "soverom" som meg, Kaya og Mathias i teltet
og syntes det var ekstra deilig med litt dyne over seg ;-)

Kaya og Mathias var ute i kano for aller første gang


Mmmmmm....bursdagskake må man ha :-)


Vi koste oss virklig disse dagene og jeg feiret bursdagen min med bl.a en lang tur i marka på morgenen og kanotur med Kaya og Mathias senere på dagen.

Jeg og Ruth har allerede planlagt neste sommers tur, da tar vi med oss kløv, sekk og telt og vandrer noen dager i vakre Femundsmarka :-D

Helt på tampen tar jeg med et par bilder av Mathias og Ruth fra den siste toppturen våres:

Ingen kommentarer: