mandag 12. mars 2012

Tilbake til normalen i heimen

I går flyttet Pøbel til Svein og Monika i Bergen og skal bo der sammen med dvergen Storm :-) De første rapportene sa at flyturen hadde gått veldig bra og han hadde funnet seg fint til rette på vestlandet.
Det er alltid litt vemodig da valpene reiser, og litt ekstra blir det da de blir litt lenger her....Pøbel var jo nå 10 uker gammel og jeg hadde brukt mye tid på han med trening etc. Pøbel er en drømmehund å jobbe med altså, utrolig treningsvillig og veldig lettlært. Jeg tenkte litt i bilen på vei til Gardermoen i går at jeg skulle demonstre for Sven hvor flink han var, men fant ut at terminalen på G.moen med masse folk og bråk kanskje ikke var det letteste stedet for en liten valp å konsentrer seg. Så feil kan man ta. Da Pøbelgutten så klikkeren og skjønte at nå var det trening på gang, blokkerte han rett og slett alle de andre påvirkningene ute og dekket som bare det han. Flinke flinke gutten <3

Svein og Pøbel klar for avgang



Nå er alt som sagt tilbake til det normale her, og nå venter vi bare på at snøen skal smelte i skogen så vi kan begynne med litt sportrening igjen. Ikke for det, jeg vil egentlig ha snøen liggende til etter påske.Vi er mye ute på ski, både nedover ski og bortover ski, og i påsken er det ekstra koselig å kunne pakke ned pølser, kakao og kvikk-lunsj i sekken og bare være ute å nyte sola :-D

Utover våren har jeg mange planer som jeg gleder meg masse til. Flere forskjellige kurs blir det, noen skal jeg delta på selv mens andre skal jeg arrangere. Jeg har (endelig må jeg nesten si) startet opp en liten hundeskole. Etter å ha holdt kurs i en årrekke for andre klubber/foreninger , gått mange forskjellige kurs selv og utdannet meg videre følte jeg meg klar for å rett og slett hoppe i det, og starte noe eget :-) I første omgang blir det valpe kurs, nybegynnerkurs (innføringskurs) og privattimer jeg tar sikte på (selvfølgelig med klikkeren i fokus) men jeg har planer om et par andre kurs også med innleide instruktører. Spennende. Titt gjerne innom siden min (som på ikke er helt ferdig men...) www.glahund.com.
Jeg mangler logo, og tror jeg må sette opp en "logokonkurranse" for å komme i mål med den ;-)

Sees

Ingen kommentarer: