tirsdag 6. juli 2010

Tilbake på jobb

Ja så var det tilbake på jobben igjen etter en flott ferie i deilige Danmark :-)

Vi reiste ned til Oslo torsdag den 24/6, tok så båten til Frederikshavn og kjørte i land der kl 0800 på fredagsmorgenen. På båten måtte vi siden vi hadde med Ruth ha en lugar som var beregnet til folk med hund(er), lugaren var igrunn lik de jeg har hatt før på turer til Danmark men her var det i tillegg egen hundeseng i skinn :-) Rett utenfor lugaren var det tilrettelagt en hundelufteplass på dekk, jeg regnet med at Ruth fint hadde klart å holde seg til vi kom i land siden jeg luftet henne godt på havna i Oslo, men tenkte at hun kunne få seg en liten luftetur ut før vi tok kvelden ca kl 2230. Haha....lurer på hva Ruth tenkte da hun så DEN lufteplassen, å gjøre sitt fornødne rett på et glatt skipsdekk kunne jeg iallefall bare glemme at hun skulle få seg til...så hun holdt seg med glans i 13 timer :-)
Da vi omsider kom ned til Fjellerup hvor vi hadde leid hus var klokken bare 10.00 og vi hadde fått beskjed om at vi kunne få nøklene tidligst kl 1200, men jeg tenkte at siden vi allikevel var der kunne vi jo svinge innom kontoret til Novasol å høre om det var muligheter før. Og flaks kan man ha, for der hadde det ikke bodd noen uka før oss så vi kunne med glede få nøklene med engang :-)) Huset svarte absolutt til forventningen, bare se på bildet:

Flott stor plen med sandkasse og huskestativ for barna, rolig boligområde svært lite trafikk og en nabo til venstre som hadde en hvit liten terrier som Ruth syntes var veldig spennende å hilse på gjennom gjerdet.

Fra huset var det ca 500 meter gangavstand til en super strand, 15 min å kjøre til Djurs sommerland og ca 2 timer til Herning hvor vi skulle tilbringe søndagen.

Jeg hadde meldt på Ruth til WDS i år, mest for opplevelsen sin skyld....jeg har aldri vært på en så stor utstilling før og ble veldig overrasket over hvor god plass det var i hallen der og hvor lite støy det var. Det var jo mange ganger bedre å stille her enn f.eks i Letohallen hvor alle blir stående og gående som sild i tønner. Ruth fikk av dommeren very good (rød sløyfe), her ble det ikke gitt ut noen kritikker, men ved siden av de flotte super ringtrente hundene var jeg igunn godt fornøyd med denne premieringen.

Mens jeg var i ringen, var Frank opptatt med å ha kontroll på 2 små barn, så noen bilder fra utstillingen ble det heller dårlig med...dette var jeg imidlertid forberedt på, så vi fikk tatt et par nye bilder av Rutta kvelden før utstillingen.


Ellers var det som forventet masse stander med diverse hundeutstyr, jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å gått der en stund for å se og handle, men med en under middels hundeinteressert mann på slep og 2 utålmodige unger skjønner dere ok utfallet :-) Neste år reiser jeg nok alene til Paris, eller gjerne sammen med noen andre hundeinteresserte folk.

Dagen etter utstillingen reiste vi en tur til legoland,en skikkelig høydare for Mathias. Vi fikk også samme dagen besøk fra et vennepar fra Trysil som sammen med sine 2 barn ferierte sammen med oss i 2 dager...kjempekoselig med besøk både for store og små. Vi tok en tur ned til Ebeltoft by sammen med dem, en skikkelig koselig by som absolutt er verdt et besøk for de av dere som ikke har vært der.

Ellers skjer det ting på hundefronten her hos Kennel Coronna, jeg har sammen med Kennel Preclaro kjøpt inn en hannhund med tanke på avl. Vi henter skjønnheten den 20 Juli og mer opplysninger kommer.... her har dere imidlertid et bilde av Franz sålenge:

1 kommentar:

Wenche, Tim & Ask sa...

Du verden så flott med egen hundelugar! Hvilken ferje kjøret dere med? Dette er jo noe å tenke på for Tim og meg også. Han må jo vaksineres i god tid, så det blir ikke før evt. neste sommer. Kostet det mye med hund på båten? Skal bli spennende med en ny hund og avl ; )