tirsdag 27. januar 2009

"Jøt" kamp...

og til de av dere (antagelig de fleste..haha) som ikke vet hva JØT betyr, så er det et Trysil ord for Ø-kamp, bedrøvelig, stusselig, men det kan brukes i andre situasjoner og hvis jeg sier at en person er jøt mener jeg at han/hun er klysete, ulikelig etc. Dette var dagens oversetting av Trysil ord..haha haha... neste gang skal jeg ta for meg ordet "KUTE".

Men tilbake til kampen, en ulidelig spennende kamp som vi nok en gang klarer å rote bort i siste sekund..ER DET VIRKELIG MULIG !? Da vi ledet med 2 mål og det bare var igjen et par minutter begynte jeg å bli rimelig sikker på en seier, men selvfølgelig mister vi ballen og går fra en tre måls ledelse til 1 måls ledelse...huff..

Som dere sikkert da har skjønt har jeg denne kvelden sittet benket i sofaen og sett på håndball kamp, men siden jeg er en kvinne klarer jeg fint å gjøre to ting på en gang så jeg har samtidig som jeg fikk med meg kampen nappet ned Martha. Hun hadde pels som en afgansk mynde nå, men jeg har ikke kunnet nappet henne ned før nå siden hun skal stilles i Stange i april.

Ellers har jeg i dag tatt siste strøk med den rosa malingen på Kaya sitt rom, nå gjenstår det bare en dekorbord øverst på veggen før hun kan flytte inn. Jeg håper jeg får ordnet dette i morgentidlig slik at hun kan prøve å hvile der i morgen på dagen...bilder kommer da det blir helt klart der :-)

Ellers har jeg fått helt blod på tann da det gjelder å male/pusse opp, så i kveld begynte jeg på Mathias sine vinduer også. Disse barnerommene har hatt trehvite tak og lister, og da jeg så hvor mye lysere og finere Kaya sitt ble etter at det ble hvitmalt fant jeg ut at jeg bare måtte ta Mathias sitt også.
Men midt oppi alt dette har jeg faktiskt rukket å levere en skoleoppgave også, så nå ligger jeg ikke langt etter lenger...

I morgen står det finpuss av Loppa på timeplanen, hun skal nemlig stilles til helgen og jeg synes det er så greit å slippe å klippe og ordne så mye på selve utstillingsdagen, jeg må jo opp å bade + føne nærmest midt på natta fra før, så det er godt å slippe den finpussen da :-)


Nei, nå får jeg lufte noen boffer før jeg tar natta....

Ingen kommentarer: