lørdag 20. april 2013

Noen valpebilder

Her kommer noen nye bilder av valpene. Det er så lett å glemme å legge de ut i bloggen nå i disse facebook tider, men det er jo ikke alle som er på facebook så jeg MÅ bli flinkere til å oppdatere her også :-D
Valpene er straks 3 uker gamle og i dag har de fått komme ned i stua en liten stund. Loppa begynner å tilbringe mer og mer tid sammen med resten av flokken nå og er oppe hos valpene bare da de vil ha mat eller kos. Jeg merker at det stresser henne litt at valpene er oppe i 2 etasje mens vi er nede i etasjen, hun løper mye opp og ned for å ha full kontroll på begge stedene :-)
Ved tidligere kull har jeg også flyttet de ned da de har vært ca 3 uker gamle, da tilbringer de dagene nede og natta oppe på det varme badet før de etter enda et par uker er nede hele døgnet. Loppa synes det er helt greit at de andre hundene her også hilser på valpene hennes, så det er til tider litt trangt i kassa deres :-P De første dagene ligger de oppe i valpekassa si inne i valpegrinden, men dette er bare for å gjøre overgangen fra en isolert tilværelse til å komme ned til alle lydene litt smidig. Etter et par dager fjerner jeg kassa slik at de har hele valpegrinden å boltre seg på :-)
Kaya og Mathias synes også at det er stas at de små endelig har kommet ned i stua og gleder seg til å vise de fram til vennene sine.

Ellers har valpene nå fått sin første ormekur og på onsdag klippet jeg alle klørne deres, dette gikk kjempefint, alle valpene lå rolig på ryggen i fanget mitt mens jeg klippet :-)

Yndlings sovestillingen

 Det blir fullt i kassa da alle vil hjelpe Loppa med stellet :-)
 

God og mett gutt

Mathias koser seg med valpene


Kaya er en hundejente som sin mor og tilbringer mye tid med de firbeinte

Luna har lært seg å sitte pent :-)

Begynner å bli store valpene nå

Ingen kommentarer: