lørdag 16. juni 2012

Kenneltreff 2012

Endelig har jeg fått satt meg ned for å sortere bilder fra kenneltreffet jeg hadde i pinsehelgen. Denne gangen var det mine riesenavkom som ble samlet, til høsten står dvergene for tur.
Jeg valgte å legge det til pinsehelgen av flere grunner, hovedgrunnen var at dette var den helgen som passet aller best for meg og mitt, og en annen grunn som var igrunn like viktig var at dette er en langhelg. Siden jeg visste at både Karina og Håvard fra Harstad og Silje m/fam fra Bergen hadde veldig lyst til å komme og de hadde rimelig lang vei å kjøre, så hvis de skulle få mulighet måtte det bli denne helgen.
Jeg vet at flere også hadde lyst, men at det desverre ikke passet for dem akkurat denne helgen...sånn vil det jo desverre alltid bli, at det ikke passer alle uansett. MEN dette var så hyggelig og vellykket at det fremover vil bli en årelig samling pinsehelgen, så sett av helgen neste år allerede nå dere som har lyst til å komme :-D

Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om alt det hyggelige som skjedde denne helgen, men må prøve å korte ned det en del. Jeg kan jo starte med været, vi kan ikke under noen omstendigheter klage på det....knall sol fra skyfri himmel hele helgen :-D Skulle det være noe minus med det. må det jo være at det ble veldig varmt for hundene, så vi valgte å droppe sportreningen og heller gå ned i sjøen for å bade istedet.

Jeg hadde valgt etter ønske fra flere å ikke legge opp til alt for tett program, men heller sette av mye tid til det sosiale. Alle gledet seg veldig til å treffe søsken til sin valp og til å utveksle erfaringer m.m med de andre. Jeg brukte tiden før lunsj på lørdagen til å introdusere klikkertrening for de som ikke hadde vært borti denne treningsformen tidligere, og hjelpe de som allerede hadde prøvd litt for å komme videre. Vi trente litt på nesetarget og labbetarget på musematte og der tror jeg alle fikk seg en A-Ha opplevelse, så jeg håper jeg og Silje (Myrseth) fikk "omvendt" flere ;-)

Noen hadde kun mulighet til å være med fram til lunsj, mens andre ikke kunne komme før etter lunsjen....de langsveisfarende var naturlig nok med hvert minutt. Det var spesielt koselig at Kristin som har Amandus på snart 12 år fra mitt aller første riesenkull tok turen til Trysil på ettermiddagen. Amandus er Brage sin bror og altså onkel til valpene på treffet, han er svært ung til sinns og koste seg stort med sine nevøer og nieser <3
Istedet for å skrive noe særlig mer, lar jeg heller bildene tale for seg....for de av dere som er på facebook kan jeg opplyse om at på Kennel Coronna sin side der ligger mange flere bilder fra helgen.

Pulje 1 som var med FØR lunsj.
F.v: Håvard og Akito, Karina og Frøya, Tore og Odin, meg og Ruth, Silje og Nemi og Rune og Otto

Pulje 2 som kom ETTER lunsj.
F.v: Geir og Mia, Hege og Olivia, meg og Ruth, Silje og Nemi, Karina og Akito+Frøya og
Kristin og Amandus

En fin gjeng hvor alle var venner og hadde det gøy i hverandres selskap


Mia og Nemi

Ruth og Otto

Otto og Nemi

Ruth og Nemi


Hanne og Mia

Håvard og Akito + Karina og Frøya



Kristin og Amandus

Meg og Ruth + Silje og Nemi
Rune og Otto

Tore og Odin

Sosialt med grilling på kvelden

Digg med litt avkjøling i sjøen

Flott tur opp på Ulvsjøberget

Ingen kommentarer: