lørdag 22. mai 2010

Sol og sommer

Endelig er det igjen litt sommervær i Trysil :-)))) Men vi får nok nyte det mens vi kan, for på mandag forsvinner det visst igjen ifølge YR.

Dagene her går nå med til mengdetrening i blodspor på Loppa, hun skal nemlig opp til sin første prøve førstkommende mandag....jeg kjenner nervene kommer snikende...men vi skal prøve å tenke at dette er kun for gøy og at vi i verste fall får mange nye sjanser :-)

Jeg er ellers instruktør på et valpe-/grunn kurs i Trysil Hundeklubb som startet den 11/5, og siden jeg er nyfrelst da det gjelder bruk av klikker blir selvfølgelig dette kurset basert på det. Jeg er for de som ikke vet det utdannet trinn 1 instruktør gjennom NKK og har holdt mange kurs tidligere, men siden jeg nå går det ett årig klikkerttrenerkurset gjennom canis og har lært utrolig mye om klikkertrening føler jeg at jeg har nok kompetanse til å lære videre det grunnleggende :-)
Jeg har 9 deltakere fordelt på 2 grupper og må si jeg er imponert over elevene mine sålangt, de fleste av dem er helt ferske da det gjelder å trene med klikker men har trent masse hjemme mellom de to kurskveldene vi har hatt og kommet langt allerede...superdupert :-))))

På mandag var det som kjent 17 mai og været holdt seg bra hele dagen, det var ikke stekende sol men heller ikke regn, med andre ord, ypperlig vær for oss med bunad. Legger ved et par bilder fra barnas store dag:











Ingen kommentarer: